Főoldal

Informatika

Innováció

Demola

Inno-Capital

Központi levelezés

A szolgáltatás leírása

A Pécsi Tudományegyetem Informatikai és Innovációs Igazgatósága Exchange – Office 365 alapú elektronikus levelezési (email) szolgáltatást üzemeltet. A központi levelezés minden aktív egyetemi polgár számára postafiókot biztosít, melynek használatával a felhasználók egymásnak fájlokat vagy üzeneteket küldhetnek.

A szolgáltatás előnyei


  • nagyméretű postafiók tárhely (100 GB)

  • felhasználóbarát online felület (Outlook Web)

  • mobil eszközök (Android, iOS) használatának támogatása

  • központi címjegyzék

  • reklámmentes

  • központi spam szűrés

A postafiókokhoz vezeteknev.keresztnev@pte.hu levelezési címet biztosítunk.

 

A szolgáltatás működése, igénybevétele

Új postafiókot az Igazgatóság Ügyfélszolgálatán, az elektronikus igénylőrendszerben lehet igényelni.

A postafiók használata történhet:


  • kliens alkalmazással (Microsoft Office Outlook)

  • online felületen (Outlook WEB)

  • mobil eszközökön (Android Outlook, Outlook for iOS)

A bejelentkezés a központi azonosító (EHA/Neptun kód) és a hozzá tartozó jelszóval történik.

 

További információk, tájékoztatók

Exchange használata iOS-en (pte.hu)

Az Exchange használata Outlook klienssel (pte.hu)

Az Exchange használata az Outlook Web 2016 felületen (pte.hu)

Outlook Web 2016 használata Android rendszeren Google Chrome böngészőben (pte.hu)

Outlook Web 2016 használata iOS rendszeren Safari böngészőben (pte.hu)

Microsoft Outlook beállítása egyetemi postafiókhoz Android rendszerű készüléken (pte.hu)

Microsoft Outlook 2016 beállítása egyetemi O365 postafiókhoz tartományi számítógépen (pte.hu)

Microsoft Outlook 2016 beállítása egyetemi O365 postafiókhoz nem tartományi számítógépen (pte.hu)

Outlook on the web (PTE központi levelezés - webmail) belépés

Levélszemét (spam) szűrés (pte.hu)

Adathalászat (phishing) (pte.hu)

 

Újdonságok és Gyakran Ismételt Kérdések

Outlook on the web ill. Office 365 alkalmazások használatához a - gyártó által is támogatott - Microsoft Edge Chromium vagy Google Chrome használatát javasoljuk.

Az Exchange – Office 365 alapú levelezőrendszer által támogatott kliens alkalmazás a Microsoft Office Outlook 2016, 2019 (Standard, Professional), Microsoft 365 Apps (business, enterprise), ill. macOS környezetben az Outlook for Mac.

Az Android Outlook és az Outlook for iOS a gyártó által támogatott alkalmazások.

Lehetőség van a megosztott postafiókot külön böngészőablakban megnyitva kezelni:

 

  1. Jelentkezzen be az Outlook on the web felületen a személyes postafiókjába
  2. Kattintson a monogram (vagy feltöltött kép) ikonra a navigációs sávon (jobb felső sarokban). Ekkor megjelenik egy lista.
  3. Kattintson az Új postaláda megnyitása elemre.
  4. Írja be a megnyitni kívánt másik postaláda e-mail-címét, majd kattintson a Megnyitás gombra. Ekkor megnyílik az Outlook on the Web egy másik példánya egy új ablakban, ahol hozzáférhet a megosztott postaládához.

 

A másik lehetőség, hogy - az asztali Outlook klienshez hasonlóan - a bal oldali navigációs panelon rögzítjük a megosztott postafiókot:

 

  1. kattintson a Mappák feliratra (a postafiók könyvtár struktúrájában) jobb egérgombbal. Ekkor megjelenik egy lista.
  2. Válassza a Megosztott mappa hozzáadása menüpontot
  3. Írja be a megosztott postafiók e-mail címét
  4. A bal oldali navigációs panelon megjelenik a megosztott postafiók is

 

Be kell állítani, hogy legyen látható a Feladó mező:

  1. Kattintson a fogaskerék (Beállítások) ikonra a navigációs sávon (jobb felső sarokban).
  2. A megjelenő menüben válassza Az Outlook összes beállításainak megtekintése lehetőséget
  3. Az alábbi jelölőnégyzetet bejelölve minden új üzenetben megjelenik a Címzett mellett a Feladó mező is: Posta -> Üzenetírás és válasz küldése -> Üzenet formátuma -> Mindig legyen látható a Feladó mező -> Mentés
  4. Új üzenet kezdeményezésekor a Feladó mezőt kiválasztva az Egyéb e-mail-cím… lehetőségre kattintva meg tudjuk adni, hogy mely postafiók nevében akarjuk a levelet kiküldeni.

Ez után már nem kell többször ezt megadnunk, választásunkat megőrzi a rendszer és egyszerűen ki tudjuk választani legközelebbi levélküldésnél.

 

  1. Kattintson a fogaskerék (Beállítások) ikonra a navigációs sávon (jobb felső sarokban).
  2. A megjelenő menüben válassza Az Outlook összes beállításainak megtekintése lehetőséget
  3. Posta -> Elrendezés -> Globális listanézet konfigurálása -> E-mailek megjelenítése különálló üzenetekként -> Mentés

Kerülhetnek kézbesített levelek a postafiók Levélszemét mappájába is. A Levélszemét mappába kézbesített üzenetek, a többlépcsős szűrési folyamaton átjutottak, de egyes tartalmi elemeik miatt - kis százalékban - jelenthetnek potenciális kockázatot, ezért nem a Beérkezett üzenetek közé kerülnek. A Levélszemét mappa a postafiók szerves része, célszerű ennek tartalmát naponta ellenőrizni, és az oda kézbesített leveleket feldolgozni.

Levélszemét mappába kézbesített leveleket kliens oldali (Outlook) beállítással (Levélszemét -> A feladó blokkolásának tiltása; A feladói tartomány blokkolásának tiltása), ill. a postafiók levélszemét elleni védelem szintjének kiválasztásával (Levélszemét -> Levélszemét beállításai… -> Csak megbízható feladók, Magas, Alacsony ill. Nincs automatikus szűrés) lehet kezelni.

 

Lehetőség van a fiókra vonatkozó levélszemét szűrést teljesen kikapcsolni (Nincs automatikus szűrés), de ezt nem javasoljuk, mert ebben az esetben az EOP (Exchange Online Protection) által végzett szűrések hatására továbbra is kerülnek levelek a Levélszemét mappába!

 

A levélszemétszűrő az Outlook on the web felületéről is kezelhető (Beállítások -> Az Outlook összes beállításának megtekintése -> Posta -> Levélszemét -> Letiltott feladók és tartományok; Megbízható feladók és tartományok).

Lehetséges, hogy a keresett üzenetek az Online archívumba kerültek. Az Online archívum egy a postafiókhoz kapcsolódó 50 GB méretű plusz tárhely, ahova a rendszer minden nap automatikusan archiválja az Ön által meghatározott idő intervallumnál (1, 2, 4, 5 év) régebbi leveleket, így segítve azok rendszerezését. Alapértelmezetten ez a szolgáltatás nincs aktiválva a felhasználói postafiókokon, amennyiben használni szeretné, kérjük jelezze szándékát az Informatikai és Innovációs Igazgatóság ügyfélszolgálatának az sd@pte.hu levelezési címen.

Fájl -> Beállítások -> Keresés -> A keresés sebességének javítása a megjelenő találatok számának korlátozásával – jelölőnégyzetből a pipa eltávolításával

illetve

Fájl -> Fiókbeállítások -> Fiókbeállítások… -> Módosítás… -> E-mailek letöltése Outlook-adatfájlba a gyorsítótáras Exchange üzemmód használatával – jelölőnégyzetben pipa, alatta: E-mailek letöltése ennyi időre visszamenőleg: – itt a csúszkát a Mind-re állítva

Fájl -> Fiókbeállítások -> Fiókbeállítások… -> Módosítás… -> További Beállítások -> Speciális fül -> Megosztott mappák letöltése - jelölőnégyzetből a pipa eltávolításával

Igen. A Thunderbird kliensben a névjegyeket kijelöljük, majd ezeket exportáljuk .CSV (vesszővel elválasztott) formátumba.

Outlookban a Fájl -> Megnyitás és exportálás -> Importálás/exportálás -> Importálás más programból vagy fájlból -> Vesszővel elválasztott értékek menüpontból importálhatjuk.

FIGYELEM!!! Szükséges lehet a mezőneveket egyeztetni, hogy hol, mit talál meg a fájlban az Outlook.

 

A levelezést megnyitva a jobb felső sarokban lévő reakció gombot kiválasztva tudunk reagálni egy levélre.

 

Reakciók

 

 

Nyissuk meg az Outlook asztalialkalmazást, majd kattintsunk a bal felső sarokban található „Fájl” feliratú fülre.

A megjelent oldalon válasszuk ki a „Beállítások” lehetőséget.

Beállítások

 

Válasszuk ki a levelek beállítását, majd a megjelent képernyőt tekerjük le a „Olvasási visszaigazolás, amely megerősíti, hogy a címzett megtekintette az üzenetet” beállításához, majd válasszuk ki.

Levelek