Főoldal

Informatika

Innováció

Demola

Inno-Capital

Levélszemét (spam) szűrés

 

A levélszemét szűrés az informatikai biztonság érdekében végzett rendeltetésszerű működés, melynek során a levelek egyes paramétereik, tartalmi elemeik (szöveges tartalom, további címzettek, levélben szereplő linkek, csatolmányok kiterjesztése, tartalma, stb.) alapján kerülnek súlyozásra, így határozva meg, hogy Beérkezett üzenetekbe, Levélszemétbe kerüljenek kézbesítésre vagy blokkolva legyenek (karantén).

A levélszemétszűrés az egyetemi postafiókokon két lépcsőben történik:

  1. Exchange Online Protection (EOP)
  2. Levélszemét beállítások kliens oldalon (Outlook, Outlook on the web) 

Levélszemét mappába kézbesített üzenetek, a kétlépcsős szűrési folyamaton átjutottak, de egyes tartalmi elemeik miatt - kis százalékban - jelenthetnek potenciális kockázatot, ezért nem a Beérkezett üzenetek közé kerülnek. A Levélszemét mappa a postafiók szerves része, célszerű ennek tartalmát naponta ellenőrizni, és az oda kézbesített leveleket feldolgozni (felhívjuk figyelmét, hogy az Exchange - Office 365 alapértelmezett adatmegőrzési szabálya automatikusan törli a Levélszemét mappából a 30 napnál régebbi elemeket).

Levélszemét mappába kézbesített leveleket kliens oldali (Outlook) beállítással (Levélszemét -> A feladó blokkolásának tiltása; A feladói tartomány blokkolásának tiltása), ill. a postafiók levélszemét elleni védelem szintjének kiválasztásával (Levélszemét -> Levélszemét beállításai… -> Csak megbízható feladók, Magas, Alacsony ill. Nincs automatikus szűrés) lehet kezelni.

Az adott címet/tartományt elegendő egyszer megbízhatóként/tiltottként megjelölni, utána nincs vele további teendő, a jövőben a megfelelő helyre kerül kézbesítésre az ettől a feladótól érkező levél is.

Lehetőség van a fiókra vonatkozó levélszemét szűrést teljesen kikapcsolni (Nincs automatikus szűrés), de ezt nem javasoljuk, mert ebben az esetben az EOP által végzett szűrések hatására továbbra is kerülnek levelek a Levélszemét mappába!

A levélszemétszűrő az Outlook on the web felületéről is kezelhető (Beállítások -> Az Outlook összes beállításának megtekintése -> Posta -> Levélszemét).

Amennyiben olyan hazai/nemzetközi levelezési címek is szűrésre kerültek melyeket Ön feltétlen megbízható forrásnak tart, úgy kérjük ezen címeket, levelezési tartományokat juttassa el ügyfélszolgálatunknak, így azokat – megvizsgálva - a teljes szervezet (PTE) levelezésére vonatkozóan megbízható forrásként rögzíteni tudjuk.

Az EOP a kimenő levélforgalmat is ellenőrzi. Az adminisztrátorok automatikusan értesítést kapnak gyanús e-mail küldési minták észlelésekor vagy ha egyes felhasználók túllépik a kimenő üzenetekre vonatkozó korlátokat.

Postafiókjába kézbesítésre került, de Ön által gyanúsnak vélt e-mail(ek) kapcsán, lehetősége van bejelentést tenni.  

Microsoft Outlook alkalmazásban a levél fejlécében az Üzenet bejelentése vagy a Bejelentés adathalász üzenetként lehetőségek közül választhat.

 

Outlook on the web felületen az inkriminált levelet kijelölve, a fejlécben található Bejelentés menüben választhat a Bejelentés adathalász üzenetként vagy a Levélszemét bejelentése lehetőségek közül.

 

Bejelentése a Microsoft 365 Defender biztonsági központjában kerül kiértékelésre.