Az Informatikai és Innovációs Igazgatóság központi portál szolgáltatása lehetőséget biztosít az Egyetemnek és egységeinek, hogy az érdeklődők számára az interneten, webes technológiával információkat osszanak meg. A portálrendszer célja, hogy az Egyetem értékeit a külvilág felé közvetítse, hírnevét öregbítse. A szolgáltatás keretében Igazgatóságunk egyedi igények alapján készít portálokat, weblapokat, valamin azok életciklusában teljes támogatást, változáskezelést, üzemeltetést biztosít.
A portálokat munkatársaink telepítik, fejlesztik, üzemeltetik és támogatják, valamint a jogosultságok kezelését is kizárólag ők végzik. A tartalmakért és azok kezeléséért, aktualizálásáért az igénylő szervezeti egység a felelős.
A fejlesztések megvalósításának határidejét minden esetben az adott feladat volumene, az egyéb feladatok és a rendelkezésre álló kapacitások függvényében, egyedien, az igénylővel egyeztetve határozzuk meg.
A központi portálrendszeren önálló portált az Egyetem bármelyik szervezeti egysége igényelhet, ugyanakkor önálló portált létrehozni csak abban az esetben megengedett, ha a portál célja és tartalma a meglévő portáloktól eltérő. Pl. a nagyobb szervezeti egységek, mint a karok webes megjelenése egy önálló portálon belül lehetséges, az azokhoz tartozó alegységek, intézetek, tanszékek megjelenése ennek alportáljaiként reprezentálhatók. Az önálló portál igénylési folyamatban a Kapcsolati Igazgatóság vezetőjének döntési jogköre van, azaz meghatározhatja, hogy egy adott igény önálló vagy alportálként hozható létre. A pte.hu aldomain alá csak az Egyetem központi céljait, érdekeit szolgáló tartalommal rendelkező portál kerülhet.
Igénylés csak a szervezeti egység vezetője által jóváhagyott módon (kötelezettségvállalás és jogi nyilatkozat aláírása után) történhet.
A portálok vizuális megjelenítését az Arculati kézikönyvben megfogalmazott előírásoknak megfelelően kell kialakítani, összhangban a webes arculati standardokkal.
A felmerült igényeket Ügyfélszolgálatunk önkiszolgáló elektronikus rendszerében kell jelezni, de az Alkalmazás Szolgáltatási Főosztály Portál Csoportja a portal@liststerv.pte.hu email címen közvetlenül is megkereshető információkérés céljából.
Az átadott portálok használata közben felmerült problémákkal kapcsolatos bejelentéseket Ügyfélszolgálatunk várja a nap 24 órájában.
A szolgáltatás igénybevételének feltételeiről és az igénybevétel módjának részleteiről a További információk, tájékoztatók blokkban található bővebb információ.
PTE portál szolgáltatásának általános felhasználási feltételei
Portál hozzáférés igénylési eljárásrend
Drupal tartalomkezelő segédlet PTE
Pécsi Tudományegyetem | Kancellária | Informatikai és Innovációs Igazgatóság 2021.