Főoldal

Informatika

Innováció

Demola

Inno-Capital

Vezetékes telefon szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatók

Klinikai (Bosch) rendszerrel kapcsolatos információk

 

Klinikákat (kivéve az új 400 ágyas Klinika egységei illetve a volt BMK), az ÁOK és az ETK (Rét u. 4.) telephelyeket kiszolgáló (BOSCH) rendszerre vonatkozó általános információk

 

1.  A BOSCH rendszer mellékeinek működési köre:

Az Általános Orvostudományi Kar, a Klinikák (kivéve az új 400 ágyas Klinika és a volt BMK egységei) és egyéb orvoskari szervezeti egységek egy telefonrendszerbe tartoznak. A rendszer 6 nagy telefonközpontot tartalmaz, amelyek összeköttetésben állnak egymással, így a felhasználó zavartalan tud az egyik telephelyről bármely másikba telefonálni.

Telefonközpontok:

- Honvéd utcai telefonközpont:

Szigeti úti Elméleti tömb, Klinikai tömb (csak TSZDK), Szívgyógyászati Klinikai tömb, Szülészeti Klinikai tömb, Honvéd u. 1-7. épületek, a Szigeti út és az Ifjúsági út közrefogásával létrejött területen található intézetek és szervezeti egységek (a „kerítésen belül” lévő szervezeti egységek), a Pacsirta út 1. (II. sz. Belgyógyászati Klinika), és az Ifjúság úton található Balassa Kollégium és Nővérotthon

- Rét utcai telefonközpont:

Neurológiai tömb, Gyermekklinika, „PEPSI” ház, Egészségtudományi Kar (ETK) Rét utcai telephelye (Rét u. 4.) 

- Munkácsy Mihály utcai telefonközpont:

Urológiai Klinika, Fül- Orr-Gége- és Fej- Nyaksebészeti Klinika

- Dischka Győző utcai telefonközpont:

Fogászati és Szájsebészeti Klinika

- Akác utcai telefonközpont:

Az Akác utca 1. telephelyen található klinikák és egyéb egységek

- Nyár utcai telefonközpont:

A Nyár utca 8. telephelyen található klinikák és egyéb egységek

 

2. Általános információk:

- A BOSCH rendszer nem a Pécsi Tudományegyetem tulajdonában van. A rendszert és a hozzá tartozó, itt rendszeresített készülékeket, bérli az Egyetem. A bérleti díj fejében üzemeltetést is a Szolgáltató végzi, ezért hiba esetén (pl. készülék meghibásodás) erről őket értesíteni kell, be kell jelenteni a hibát. (A PTE nem alkalmaz a rendszer üzemeltetésére saját alkalmazottat, mert a bérleti szerződés értelmében a rendszer elemeit csak a szolgáltató üzemeltetheti, javíthatja, esetleg új mellék létrehozását is csak a szolgáltató teheti meg.)

- A BOSCH rendszerben 2 fajta készülék típust rendszeresítettek: Avaya T3 Classic (digitális, kijelzős rendszerkészülék) és a Siemens 5005 (analóg) készülék. Ezeket a készülékeket nem kell megvásárolni, mert egy bizonyos raktári mennyiséggel rendelkezik a PTE. Új készülék vásárlását az adott szervezeti egység megteheti, de a vásárolt készülék rendszerrel való kompatibilitását neki kell ellenőrizni, és az azt követő üzemeltetés, javítást is neki kell vállalnia. A PTE által a bérleti konstrukcióba csak úgy kerülhet új készülék, ha a szerződést módosítjuk a Szolgáltatóval, ez pedig bonyolult folyamat jelenleg. Így a raktári mennyiséggel tudunk gazdálkodni.

- A rendszerben a mellékek 3-as számmal kezdődnek, és 5 számjegyűek. Vannak olyan típusú mellékek, amelyeket fővonalként is használhatunk. Ezeket közvetlen beválasztású mellékeknek hívjuk. (Ezen speciális mellékek számtartományai telephelyenként változnak, ezért bővebb információt az IIG telefonos munkatársaitól kaphat.) Az egyszerű, nem speciális mellékeket általános mellékeknek hívjuk.

- Minden mellék a rendszerben PIN kóddal védett (kivéve a speciális mellékeket), így róluk csak PIN kóddal lehet kifele telefonálni. A belső mellékeket PIN kód nélkül lehet hívni. A speciális mellékeken a PIN kód szolgáltatás törlése engedélyhez kötött.

- A mellék paramétereihez tartozik a mellék jogosultsága (egyetemi, városi, országos (06), nemzetközi), valamint a mellék neve, ami maximum 18 karakterből állhat. Ezeket a paramétereket a PTE telefonos szakembere meg tudja változtatni, ezért nem kell külön megrendelést indítani a szolgáltató felé.

- Egyéb mellékkel kapcsolatos munka (új mellék kiépítése és/vagy programozása, meglévő mellék bekötése, mellék áthelyezése) nem díjmentes, hanem azt az Üzemeltető cégtől kell megrendelni, ezért a mellékekkel kapcsolatos kéréseket a Tivoli rendszeren keresztül kell igényelni. (https://sd.pte.hu/)

 

3. Készülékhasználattal kapcsolatos információk:

Siemens Euroset 5005 (Gigaset 5005) Használati utasítás

Avaya T3 Classic (Tenovis) Kezelési útmutató

Hívásátirányítás mellékre be- és kikapcsolása:

 

Általános hívásátvétel:

 

Konferenciabeszélgetés belső hálózatban:

 

Visszahívás-kérés foglalt mellék esetén:

 

Hívásátadás:

 

Váltogatás két partner között:

 

Kezelő hívása:

A Telefonos PIN kódok használata

Telefonos PIN kódok használatát leíró tájékoztató letöltése: itt.