Főoldal

Informatika

Innováció

Demola

Inno-Capital

Központi nyomtatás

A szolgáltatás leírása

Az Informatikai és Innovációs Igazgatóság központi nyomtatási szolgáltatása (SafeQ) teszi lehetővé, hogy az Egyetemen üzemelő, a rendszerbe bevont nyomtatási eszközök bármelyikét az azonosított felhasználók használhassák, valamint a nyomtatási költségek szervezeti egységenként elszámolhatók legyenek.

A szolgáltatás keretében Igazgatóságunk biztosítja a rendszer használatához szükséges központi kiszolgálót és licenceket.

A szolgáltatás előnyei:

  • a nyomtatási/másolási/szkennelési költségek felügyelete,
  • a rendszerbe került dokumentumok biztonsága,
  • a nyomtatási környezet költséghatékonysága,
  • a felhasználók számára kényelmesebb a munka, az üzemeltetőknek könnyebb a karbantartás,
  • igény szerinti méretezhetőség.

 

A szolgáltatás működése, igénybevétele

A központi nyomtatási szolgáltatáshoz történő csatlakozási igényt a szervezeti egység részéről annak vezetője jelezheti Ügyfélszolgálatunkon (sd@pte.hu) keresztül.

Amennyiben egy szervezeti egység már használja a SafeQ rendszert, akkor a felhasználók a rendszer használatához szükséges nyomtató kártyát és jogosultságot Ügyfélszolgálat elektronikus szolgáltatás igénylési felületén, a https://sm.pte.hu címen, a Belépő-, nyomtatókártya igénylés űrlapon igényelhetnek. Az igénylés során keletkező papír alapú nyomtatványt az igénylő munkahelyi vezetőjével alá kell íratni, és Ügyfélszolgálatra el kell juttatni belső postával.

A hálózati szolgáltatás nem képezi a SafeQ rendszer működésének részét, azaz a hálózat meghibásodásából következő hibák nem jelentik a SafeQ rendszer meghibásodását.

A szolgáltatás részeként az szolgáltatás igénybevételéhez szükséges RFID kártyák, vagy biléták biztosítása is Igazgatóságunk feladata. A kinyomtatott anyagok fizikai biztonságának biztosítása érdekében a dokumentumok kinyomtatása csak abban az esetben történik meg, amikor a felhasználó a nyomtatónál azonosította magát.

Egyedi kérés alapján a felhasználók azonosítása kártyák helyett, vagy mellett egyedi PIN kódokkal is történhet. PIN kódok igénylése külön eljárásban az Ügyfélszolgálaton keresztül történik.

A kártyák, biléták normál elhasználódás vagy meghibásodás miatt szükségessé vált cseréje díjmentes, a gondatlan kezelésből bekövetkezett megrongálódás, elvesztés, vagy egyéb okokból szükségessé vált csere, pótlás költsége 3000 forint, melyet átutalással vagy bármely egyetemi pénztárban lehet megfizetni.

Sem az RFID kártyák, biléták, sem a PIN kódok és a felhasználói nevek nem ruházhatók át!

A felhasználók tudomásul veszik, hogy a rendszert kizárólag feladatkörükhöz, egyetemi célok érdekében vehetik igénybe, a magánjellegű felhasználás tilos!

A szolgáltatás alapvetően 24 órában üzemel, meghibásodások kezelése munkaidőben történik, indokolt esetben az Igazgatóság munkaidőn túl is beavatkozik. A szolgáltatás tervezett leállásainak időpontját a weboldalunkon tesszük közzé.

A SafeQ rendszeren keresztül történő nyomtatásokról minden esetben napló állományok és kimutatások készülnek, amelyek igény esetén automatikusan megküldésre kerülnek a szervezeti egységek részére.