Főoldal

Informatika

Innováció

Demola

Inno-Capital

Központi desktop támogatás

A szolgáltatás leírása

Az Igazgatóság desktop üzemeltetési szolgáltatása keretében a kollégák személyes támogatása mellett központi desktop menedzsment eszközt is biztosítunk az IT eszközök menedzseléséhez. A hibák, problémák megoldása, a számítógépek telepítése, felügyelete az esetek nagy részében megoldható távoli elérésen keresztül, de munkatársaink szükség szerint helyszíni megjelenéssel segítik a felhasználókat, személyesen is rendelkezésre állnak.

 

A szolgáltatás működése, igénybevétele

A szolgáltatás minden egyetemi polgár számára elérhető. Hiba- és problémabejelentés Ügyfélszolgálatunkon jelezhető.

 

További információk, tájékoztatók

A Központi Desktop Menedzsment Rendszer (Microsoft Endpoint Manager, korábbi nevén: SCCM) egyszerűsíti és gyorsítja a felhasználói igények kiszolgálását a rendszerre csatlakozott számítógépeknél.

Az egyes szoftverek vagy akár a teljes számítógép telepítése, újratelepítése távolról, akár tömegesen is elvégezhetők néhány kattintással.

Az általunk kínált megoldással mind a rendszerek állapotát, mind a bekövetkezett biztonsági eseményeket figyelemmel tudják kísérni az igénybe vevő szervezeti egységek munkatársai egységes módon, illetve felületen.

A rendszer használatának előnyei:

  • Saját tartományi környezet (saját Organizational Unit) az eszközök számára, melyekhez a menedzsment, és adminisztrátori jogosultság területenként elkülöníthető módon is megvalósítható.
  • Lehetőséget biztosít tartományi felhasználói profilok használatára, így minden felhasználó a saját egyetemi azonosítójával tud bejelentkezni az eszközeire, számítógépeire.
  • Kényelmes működést biztosít, hiszen nincs szükség többféle felhasználónév és jelszó használatára. Bizonyos egyetemi szolgáltatások esetén nincs szükség újabb azonosításra sem.
  • Míg a helyi, nem tartományi felhasználói profilok könnyen, akár néhány perc alatt feltörhetők, a tartományi profilok használata biztonságos!
  • Központi eszköz (PC, Notebook) és szoftver leltár, melyek bármikor lekérdezhetők. A leltár automatikusan készül és frissül, így nincs szükség külön nyilvántartásra pl.: excel formájában.
  • Számítógépek és komplett géptermek telepítése központi, kari vagy egyéb igények alapján összeállított telepítőkészletekkel, automatizáltan, felügyeletmentesen. A számítógépeket csak hálózatra kell csatlakoztatni és párhuzamosan, automatikusan telepíthetők.  Komplett géptermek telepítése megoldható majdnem annyi idő alatt, mint egy darab számítógép telepítése!
  • Szoftverek telepítése központilag, távolról, felhasználói beavatkozás nélkül - tömeges telepítési igény esetén, központilag telepíthető alkalmazások és frissítések.
  • Szoftverek hirdetése, telepítése önkiszolgáló módon – A központi szoftverközpontban lévő alkalmazások telepítése felhasználói kezdeményezésre is telepíthetők két gombnyomásra.
  • Microsoft vírusvédelem ( A régebbi GDATA megoldásnál jobb, hatékonyabb, gyorsabb)
  • Távsegítség – képernyőátvétel távolról - erre kizárólag felhasználói jóváhagyással van lehetőség, a felhasználó által látható és ellenőrizhető módon.
  • Frissítések kezelése és ütemezése központilag, kari igényekhez alkalmazkodva -  Helyi igények alapján meghatározott időpontokat figyelembe véve telepíthetők a frissítések, akár munkaidőn kívül is.
  • IT biztonság nagy fokú növelése
  • Felhasználói adatok titkosítása, személyessé tétele (BitLocker)
  • Compliance riportok
  • Operációs rendszerek állapota - napi, heti, havi riport a kari informatikai referensek számára. Szükség esetén azonnal be tudnak avatkozni, hibákat elhárítani.
  • Szoftverek állapota - napi, heti, havi riport a kari informatikai referensek számára. Szükség esetén azonnal be tudnak avatkozni, hibákat elhárítani.
  • Vírusvédelem állapota - napi, heti, havi riport a kari informatikai referensek számára. Szükség esetén azonnal be tudnak avatkozni, hibákat elhárítani.
  • Nemzeti Kibervédelmi Intézettől és egyéb forrásokból érkező riasztások esetén, sérülékenységek azonnali kezelése központilag
  • Gyorsan tudunk reagálni a sérülékenységek javítására, központilag, gyorsan kezelhetők a felmerülő problémák.
  • Nem Windows rendszerű eszközök integrációja (MacOS, Linux)
  • Manuális beállítások kiváltása, (GPO, login script)
  • Egyedi, igény szerinti beállítások, riportok, jogosultságok – Szervezeti egységek igényeihez alkalmazkodva van lehetőség a kliensekkel kapcsolatos riportok lekérésére (hardver és szoftver leltár, operációs rendszer-, víruskereső- és szoftverek biztonsági állapota, stb.)