A Microsoft Teams-ben mostantól elérhető a Melléktermek - Breakout rooms funkció.
A Melléktermek lehetővé teszik a szervezők számára, hogy az értekezleteket a hatékonyabb együttműködés elősegítése érdekében alcsoportokra osszák. Melléktermek elérhetők a Teams értekezlet irányítópultján az alábbi ábrán pirossal jelzett ’Melléktermek’ kapcsolóval.
Az értekezlet szervező választhatja a résztvevők automatikus vagy kézi hozzárendelését, és így akár 50 melléktermet is létrehozhat Teams csoport vagy Teams csatorna értekezleten.
Az értekezlet szervezője engedélyezheti, hogy a résztvevők bármikor visszatérhessenek a főértekezletre (Beállítások -> A felhasználók visszatérésének engedélyezése a főértekezletbe), majd visszatérhessenek a kijelölt mellékterembe. Így a felhasználók kérdéseket tehetnek fel anélkül, hogy megzavarnák a mellékterem beszélgetéseit.
Az értekezlet szervezője szükség szerint létrehozhat, átnevezhet és törölhet melléktermeket. Amint a melléktermek nyitva vannak, az értekezlet szervezői csatlakozhatnak azok bármelyikéhez, és gyorsan válthatnak az egyes termek között. A szervezők közleményeket küldhetnek a melléktermekbe, és bármikor visszahívhatnak minden résztvevőt a főértekezletre.
A melléktermekből származó fájlokat meg lehet osztani a főértekezleten - miután mindenki újra együtt van - és utána elérhetők lesznek az értekezlet csevegésében.
FONTOS!
Melléktermeket csak az értekezlet szervezői indíthatnak Teams asztali kliens használatával.
Javasoljuk az elérhető legújabb verzió használatát ill. ellenőrizze, hogy az új értekezlet-élmény engedélyezve van: Beállítások -> Általános -> Az új értekezlet-élmény bekapcsolása (Az új értekezletek és hívások külön ablakban nyílnak meg. A Teams újraindítása szükséges.)
A résztvevők asztali, webes vagy mobil eszközön csatlakozhatnak a melléktermekhez, ahol lehetőség van a whiteboard és a képernyő megosztás használatára.